onsdag 1. mai 2013

بازداشت یک دیپلمات ارشد ایرانی در تهران


باقر اسدی، عضو سابق هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد، در پایان آخرین ماموریت دیپلماتیک خود، پس از بازگشت به ایران بازداشت و زندانی شده است.


به گزارش «یورونیوز» باقر اسدی، دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه و از اعضای هیئت نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد، در پایان آخرین ماموریت دیپلماتیک خود و پس از بازگشت به ایران بازداشت و زندانی شده است.
گفته شده است گذرنامه سیاسی باقر اسدی هنگام ورود او به ایران ضبط شده و روز۲۲ اسفند خود او نیز بدون هیچ‌گونه تفهیم اتهامی بازداشت شده است. 
براساس این گزارش ظاهرا وزیر امور خارجه در جریان بازداشت او قرار دارد، اگرچه تاکنون هیچ خبری در این خصوص در داخل کشور منتشر نشده است.
آقای اسدی ۶۱ ساله، از اعضای دبیرخانه گروه دی هشت هم بوده است. گروه دی هشت سازمانی متشکل از چند کشور در حال توسعه و مقر آن در استانبول است. همچنین کوفی عنان دبیر کل وقت سازمان ملل متحد، در سال ۲۰۰۳ میلادی آقای اسدی را به عضویت گروهی درآورده بود که رابطه جامعه مدنی با سازمان ملل را بررسی می‌کرد.
خبرگزاری رویترز این بازداشت را با نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری مرتبط دانسته و نوشته است که دستگیری این دیپلمات ارشد در راستای افزایش فشار بر منتقدان حکومت ایران در آستانه‌ی انتخابات است
.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar