søndag 5. mai 2013



به بیش از یکسال بلاتکلیفی آرش صادقی در بازداشتگاههای وزارت اطلاعات پایان دهید

فعالان در تبعید: بیش از یکسال از بازداشت مجدد آرش صادقی فعال دانشجویی می گذرد و نامبرده در میان سکوت خبری رسانه ها و فعالین حقوق بشر ؛ بدون حکم و بلاتکلیف در بازداشتگاههای وزارت اطلاعات به صورت بلاتکلیف در بازداشت به سر می برد .

هیچ اطلاعی از وضعیت آقای آرش صادقی در دست نیست و خانواده آرش تحت کنترل کامل و وادار به سکوت میباشند.

آرش صادقی، فعال دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، درتاریخ ۶ دی۱۳۸۸( روز عاشورا) در تهران بازداشت ودردادگاه بدوی به ۳ سال حبس محکوم شد.

در تاریخ سوم تیرماه به اتهام اجتماع و تبانی علیه نظام و تبلیغ علیه نظام،باردیگر به ۶ سال زندان محکوم شد که بااین حکم، میزان حکم زندانی وی به٩ سال زندان افزایش پیدا کرد.

درتاریخ ۱۳ آذر پس از احضار به دادسرای زندان اوین بازداشت و به بند ۲۰۹ منتقل شد.

در اعتراض به ضرب و شتم توسط بازجویانش از تاریخ ۱۹ آذر دست به اعتصاب غذا زد.

در۳ دی ماه پس از ۱۷ روزاز انفرادی به بند عمومی انتقال یافت و به اعتصاب غذای خود پایان داد. وی ۱۰ دی بار دیگر به سلول انفرادی بند ۲۰۹ منتقل شد. آرش صادقی توسط بازجویان وزارت اطلاعات به شدت مورد ضرب وشتم قرار گرفته وبه گزارش دیدبان حقوق بشر وضعیت آرش صادقی ناشی از شکنجه های روحی و جسمی بسیار بد گزارش شده بود.

در تاریخ ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۰ با پایان دوره محکومیت از زندان آزاد شد ولی کمتر از یکماه بعد دوباره بازداشت شد.

بیش از یکسال از بازداشت مجدد این فعال دانشجویی می گذرد و نامبرده در میان سکوت خبری رسانه ها و فعالین حقوق بشر ؛ بدون حکم و بلاتکلیف در زندان به سر می برد.

ما امضا کنندگان متن ضمن محکومیت بازداشت خودسرانه آقای صادقی، بلاتکلیفی ایشان را بدون هیچ حکمی در زندانهای جمهوری اسلامی محکوم می کنیم و خواستار آزادی بدون قید شرط و فوری ایشان هستیم.

از جامعه حقوق بشر بین المللی خواستار پیگیری پرونده زندانیان سیاسی وعقیدتی در زندانهای جمهوری اسلامی وبه ویژه پرونده آقای آرش صادقی هستیم.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar