onsdag 1. mai 2013

امامزاده‌ای که با یک زمین لرزه با خاک یکسان میشود، چگونه میتواند شفا بدهد؟!



یکی بیکاره، کار میخواد، یکی دیگه شفای بچه مریضش را میخواد بگیره، یکی اجاقش کوره، بچه میخواد، اون یکی میخواد کنکور قبول بشه، این یکی ماشینش را دزد برده، میخواد ماشینش پیدا بشه، اون یکی میخواد خانه دار بشه… خلاصه هرکسی یک خواسته‌ای از امام و امامزاده داره. عجب مرده‌ی نیرومندیه، نه؟! اما یک جای کار میلنگه! این مرده‌ی مقدس و نیرومند که توانایی انجام این همه کار را داره، پس چرا نمیتونه مقبره‌ی خودش را از تخریب محافظت کنه؟ پس چرا ساختمانی که قراره از قبرش حفاظت کنه وقتی سیل یا زلزله میاد خیلی راحت وا میره و آوار میشه رو سرش؟!
بر اساس گزارش اداره اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، در زلزله اخیر به بیش از ۴۳ بنای مذهبی از جمله به ۹ باب «بقعه متبرکه» آسیب شدید از ۷۰ تا ۱۰۰ درصد وارد شده است. (منبع) مثلا بقعه «آقا شنبه» در شهر شنبه کاملا منهدم و ۱۰۰ درصد نابود شده است! در زلزله چند ماه پیش «ورزقان» هم چندین زیارتگاه و امامزاده در منطقه با خاک یکسان گردیده بود!
به نظر من اگر کسی بنشیند و اندکی با خود تامل کند متوجه میشود که هیچ در و پیکری، هیچ امامزاده‌ای، هیچ امامی، هیچ پیغمبری، به طور کلی هیچ جسم بی جانی، نمیتواند کاری انجام دهد. حتی خدا (اگر به وجود چنین چیزی اعتقاد داشته باشید) هم نمیتواند کاری برای من و شما بکند. این انسانها هستند که میتوانند منشاء اثر و عامل تغییر و تحول باشند؛ با فکر و اندیشه خود، با سعی و کوشش خود، با شفقت و مهربانی خود، با همکاری و مشورت با دیگران.
شوربختانه در نتیجه تبلیغات گسترده ملایان حاکم بر ایران، میزان اعتقادات خرافی ایرانیان به حدی رسیده است که شاهد بودیم که چندی قبل مردم با چه اشتیاقی سعی میکردند به در و پیکر ضریح جدید ساخته شده برای امام حسین برسند و از آن تبرک بجویند؛ ضریحی که تازه از کارگاه فلزکاری و تراشکاری خارج شده بود!!
 یا مثلا دیدیم که در شهرستانهای اهر و ورزقان با وجود دهها امامزاده و زیارتگاه، یک بیمارستان مجهز هم وجود نداشت تا آسیب دیدگان از زلزله برای درمان به آنجا برده شوند!
 درد اینهاست، درد اینه که مردم ما پولهایی را که به سختی به دست آورده‌اند خیلی راحت به عنوان «نذر» به داخل ضریح این امامان و امامزادگان می‌ریزند و از آن طرف سازمان اوقاف که زیر نظر مستقیم بیت رهبری اداره میشود هم این پولها را به جیب میزند. به نظر من تا زمانی که این خرافات در میان مردم ما هست، این حکومت سرکوبگر هم باقی می‌ماند چون این حکومت بر روی همین نادانی‌ها و اعتقادات خرافی بنا شده است که عملا «اختیار» را در بند کشیده، «توکل» را توجیه گر «تعلل، تنبلی و سستی» کرده و افراد را در حالتی از «انتظار» نگاه داشته است تا اینکه نهایتا یک موجود نامرئی ناشناس بیاید و آنها را از ظلم، بدبختی و فلاکت برهاند…!! آخر این چه منطقی است؟! تنها نجاتگر انسانها، خود انسانها هستند و بس!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar