fredag 31. mai 2013

فایده مناظره: اثبات «شوت» بودن احراز شده‌ها.

امسال احتمالا رای دهنده‌ها به کسی رای می‌دهند که کمتر از دیگران «شوت» باشد

برگزاری مناظره زنده تلویزیونی با حضور نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲، بزرگ‌ترین فایده‌ای که برای مخاطبان داشت، رفتن از فاز گزینش میان بد و بدتر به گزینه «شوت و شوت‌تر» بود.

امشب، مناظری در حوزه اقتصادی میان کاندیداهای هشت‌گانه انتخابات توسط شبکه اول سیما و با مجری‌گری «مرتضی حیدری» برگزار شد.
این مناظره که شکل و نحوه برگزاری‌اش به گفته حیدری، پس از بررسی اشکال مختلف مناظره تصویب شده بود، در نوع خود بی‌نظیر بود که با اعتراض کاندیداها از جمله محسن رضایی هم روبرو شد.
کاندیداها در ابتدا می‌توانستند به مدت سه دقیقه پشت تریبون دیدگاه‌شان را بیان کنند، هفت کاندیدای دیگر هم هر کدام یک و نیم دقیقه برای نقد نظر کاندیدا وقت داشتند و در نهایت، نامزد پشتر تریبون در دو دقیقه باید پاسخ بقیه را می‌داد.
بخش دوم برنامه هم شباهت زیادی به مسابقه هفته داشت که نامزدها باید نظرشان را در باره تصویرهای به نمایش در آمده می‌دادند.
نحوه مدیریت و همچنین نحوه پاسخ‌گویی کاندیداها، این برنامه را به یکی از سرگم‌کننده‌ترین برنامه‌های سالیان اخیر تبدیل کرده بود.
نمایش عکسی از یک معدن مس در ایالت «یوتا»ی آمریکا، شاید بامزه‌ترین پاسخ‌ها را به دنبال داشت.
عارف، نخستین پاسخ دهنده، آن را یک «دره» دانست و از نبود توریسم و گردشگری در بهره‌وری از این مناظر اظهار تاسف کرد. محسن رضایی مدعی شد که به این معدن رفته. غرضی گفت این معدن تعطیل شده و مالک آن هم احتمالا زندان است. روحانی نیز گویا این معدن را از نزدیک می‌شناخت!
اما در کل، جواب‌های کاندیداها کلی بود. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده توسط ایسنا و شبکه ایران، محد رضا عارف امتیاز بیشتری در این مناظره آورد. باید دید نتایج این مناظره چقدر با نتایج انتخابات ۲۴ خرداد هم‌آهنگ خواهد بود؟

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar