onsdag 1. mai 2013


 عصرروز سه شنبه، در پی عدم موافقت دادستانی با تمدید مرخصی امین چالاکی، این فعال جنبش سبز به زندان اوین بازگشت.

به گزارش کلمه، امین چالاکی مسئول اجرایی ستاد میرحسین موسوی در شهر ساوه در انتخابات سال ۸۸ که از سوی دادگاه انقلاب به تحمل ۴ سال حبس تعزیری محکوم شده است پس از کمتر از ده روز مرخصی عصر امروز و در پی احضار و عدم موافقت دادستانی با تمدید زمان مرخصی به زندان اوین بازگشت.

خانواده این زندانی که تصمیم داشتند او هم در جمع شان در شب میلاد حضرت زهرا در کنار مادرشان حضور داشته باشد برای تمدید مرخصی درخواستی را به دادستانی تهران ارائه داده بودند که علی رغم مناسبت شب عید و روز مادر مسولان پرونده با مرخصی وی موافقت نکرده و وی در حالیکه مادرش برای بدرقه او به مقابل زندان اوین رفته بود به زندان بازگشت.

بر اساس این گزارش مسئولین قضایی در حالی با درخواست خانواده ایشان برای تمدید مرخصی به مناسبت روز مادر موافقت نکردند که طی نه ماه گذشته این اولین مرخصی بوده است که به وی و آن هم با پیگیری های فراوان خانواده داده شده بود.

امین چالاکی که پیشتر در ۲۷ دی ۱۳۸۸ در ساوه به همراه همسر و دختر خردسال ۴ ساله اش بازداشت شده بود، پس از مدتی بازجویی خشن در اداره اطلاعات شهر اراک و سپس انتقال به تهران، با تودیع وثیقه و پس از حدود ۴۰ روز از دوره بازداشت خود آزاد شد.

نکته قابل توجه در دوره بازداشت این خانواده آن بود که بازجوها در اداره اطلاعات اراک، از کودک خردسال ۴ ساله این خانواده، “مانا چالاکی” نیز به صورت جداگانه درباره پدر و مادرش بازجویی کرده بودند تا عملا سن بازداشت و بازجویی در جنبش سبز از سن ۴ سالگی آغاز شود. در این بازجویی از مانا پرسیده می شود که آیا پدرت روز عاشورا چیزی آتش زد؟ که این کودک در پاسخ می گوید “نه، آتش زدن کار احمدی نژادیا بود!” پاسخی که عصبانیت بازجو و پرخاش به پدر و مادر او را در پی داشت.

چالاکی پس از بازداشت، در دادگاه قاضی صلواتی به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.
تا سر نگونی جمهوری اسلامی استوار ایستاده ایم.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar