fredag 21. februar 2014

نمادهای جامعه دمكراتيك ؟

-احترام به حقوق شهروندی 
-برسمیت شناختن برابری حقوق زن و مرد
- ایجاد فضای باز سیاسی برای رشد اجزاب، انجمن های صنفی، فرهنگی، اتحادیه کارگری و مشارکت اجتماعی مردم در همه ابعاد سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی 

این پارامترها نمادهای یک جامعه دمکراتیک و متمدن امروزى را نمایان می سازند.، که بی شک با جهان بینی قرون وسطی و سیستم توتالیسم اسلام سیاسی رژیم سیاه اندیش جمهوری اسلامی در تضاد صددرصد قرار دارند. به بیان دیگر اين رژيم از بنياد با جملگى نماد ها و میثاق های حقوق بشری جامعه متمدن امروزی دشمنى آشتى ناپذير دارد .
این شگفت اور نیست که دستگاه قضایی رژیم پاسخ هر ندای مخالفی را با طناب دار می دهد.
شوربختانه عدم یک آلترناتیو متعهد و ساختار شکن در داخل دستهای جنایتکار رژیم را برای سرکوب و کشتار مردم باز تر گذاشته است.
فضای بسته سیاسی منجر به رشد فرهنگ ترس و وحشت و از همه مهمتر بی تفاوتی و فردگرایی در میان جامعه روشنفکری و آگاه گردیده است. درصد اندکی از این نیروهای فعال و کنشگر که آمادگی روشنگری و مبارزه عملی را در هرزمینه ای با این رژیم دارند، بدلیل بی اعتمادی و جو بی تفاوتی میان یکدیگر و مردم، از مشارکت و همکاری گریز برداشته اند و جبرا به انزوا و فردگرایی روی آورده اند .
فردگرایی در جامعه کنونی ایران یکی از مهمترین عاملهای ماندگاری رژیم سیاه اندیش جمهوری اسلامی شده است.
به امید بقایای سازمانهای سیاسی گذشته که در این سوی مرزها به فعالیت انتزاعی خود هنوز ادامه می دهند نباید نشست.
هموطن مسئولیت پذیر، برای ایجاد یک جامعه دمکراتیک باید این رزیم را از بنیاد سرنگون ساخت و این تنها و تنها با ایجاد رمینه های مشارکت سازماندهی شده درصد اندک آگاه جامعه امکان پذیر است. برای زدودن عاملهای فردگرایی و پراکندگی این درصد اگاه، ضرورت ایجاد یک تشکیلات دمکراتیک ، دلسوز و مسئولیت پذیر که هدفش نه تسخیر قدرت سیاسی به هر قیمتی ست، بلکه خیلی بیشتر با ایده خرد جمعی گشودن راههای عملی که به این فضای بسته سیاسی ضد انسانی کنونی خاتمه بدهد.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar