torsdag 30. januar 2014

سرنگون باد کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران.


نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی می‌گوید، کسانی که قتل و دزدی نکرده‌‌اند، قانون را زیر پا نگذاشته‌اند، خود را به بیگانگان نفروخته‌اند و اطلاعاتی از کشور را در اختیار انها قرار نداده‌اند، جاسوسی نکرده‌ یا باب همکاری با اسرائیل را نگشوده‌اند، واقعا مشکلی برای بازگشت به کشور ندارند.
محمود علوی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی نیز در پی تشکیل "کمیته بازگشت ایرانیان خارج از کشور" گفته بود: «هر شخصی که خلافی نداشته باشد، تضمین می‌دهیم مشکلی نخواهد داشت.»
مقامات وزارت خارجه، وزارت اطلاعات و نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی در دعوت عام از ایرانیان مقیم خارج برای بازگشت، نمونه‌های قابل پیگرد را با عباراتی چون "زیر پا گذاشتن قانون"، "فروش خود به بیگانگان" یا "ارتکاب خلاف" بر می‌شمارند. اما به نظر می‌رسد این عبارات کلی، می‌تواند دست هر مأمور امنیتی و قضایی را برای تفسیر اقدامات و ارتباطات افراد باز نگاه دارد و موجب ممنوعیت افراد از خروج، پرونده‌سازی و بازداشت شود.
حسین قشقاوی معاون کنسولی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی گفته است: «بخشی از نیامدن هموطنان ما ناشی از القائات اپوزیسیون در خارج از کشور است. در قانون کیفری جمهوری اسلامی مطلبی تحت عنوان ممنوع الورود نداریم.»
این در حالی است که برای سراج‌الدین میردامادی روزنامه‌نگار و فعال اصلاح‌طلب که پس از انتخابات ۲۴ خرداد به ایران بازگشته، پرونده‌ای تشکیل شده است.
سراج میردامادی مرداد ماه امسال از پاریس به ایران بازگشت و گذرنامه‌ی خود و همسرش به محض ورود به فرودگاه توقیف شد. او طبق اعلام شعبه دوم دادسرای "شهید مقدس اوین" حکم ممنوع‌الخروجی هم دریافت کرده‌است.
همچنین حمید بابایی دانشجوی دکترا از دانشگاهی در بلژیک که به ایران سفرکرده بود، بازداشت و در دادگاه بدوی به ۱۰ سال زندان محکوم شد.
حمید بابایی دانشجوی مقطع دکترا و بورسیه دولتی در دانشگاه لی یژ بلژیک، که برای دیدار خانواده به ایران سفر کرده بود، روز ۳۰ آذر ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۱۰ سال زندان به اتهام جاسوسی و همکاری با دول متخاصم محکوم شد.
شایان ذکر است دولت شیخ حسن روحانی در حالی دعوت از ایرانیان خارج از کشور را با تضمین‌های قضایی و امنیتی تکرار می‌کند که روند خروج از ایران با وجود گذشت چهار سال از سرکوب‌های سال ۸۸ هم‌چنان ادامه دارد. روزنامه‌نگاران، فعالان سیاسی و مدنی و جوانان ناامید از آینده در راس کسانی قرار دارند که کشور را ترک می‌کنند.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar