søndag 10. mars 2013

آخرین وضعیت زانیار و لقمان مرادی در گفتگو با اقبال مرادی



 زانیار و لقمان مرادی زندانیان سیاسی محکوم به اعدام در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج می‌باشند که خطر اعدام ایشان نگرانی محافل حقوق بشری را بر انگیخته است.
در این رابطه خبرگزاری هرانا گفتگویی اختصاصی با اقبال مرادی پدر زانیار مرادی ترتیب داده است که مشروح آن را در زیر می‌خوانید.
لطفا در مورد آخرین وضعیت لقمان وزانیار مرادی در زندان رجایی شهر کرج برای خوانندگان توضیح دهید.
ما از طریق رسانه‌ها وسایتهای خبری ودوستانی که از زندان می‌ایند بیرون از وضعیتشون مطلع می‌شویم، به واقع هردوی ان‌ها ممنوع الملاقات هستند. و بر اساس آخرین اطلاعاتی که بدست آوردیم وضعیت جسمی زانیار هم بنا به شکستگی ستون فقرات ورنجهایی که ناشی ازشکنجه بود مناسب نیست. وضعیت پرونده ان‌ها با توجه به اینکه تمام رسانه‌ها وفعالین حقوق بشری در رابطه با حکم اعدام زانیارولقمان اقدام کردند. ولی متاسفانه جمهوری اسلامی تا کنون هیچ اقدامی و یا عکس العملی نشان نداده است.
می‌توانید بفرمایید که اجرای حکم زانیار ولقمان به چه شکل متوقف شد و در حال حاضر در چه مرحله است؟
حکم صادره به قرار شورای عالی قضایی به قوت خود باقی است ولی علت اینکه چرا اجرای حکم صورت نگرفته است به خاطر فعالیت سازمان‌ها و نهادهای حقوق بشری است که فشار زیادی به ایران اورده‌اند اما آخرین وضعیت پرونده هیچ تغییری نکرده است و کماکان در اجرای احکام زندان رجایی شهر است و هر لحظه اجرای حکم وجود دارد.
دادگاه انقلاب تهران اتهام فرزند و برادرزاده شمارا محاربه وقتل فرزند امام جمعه شهر مریوان اعلام کرده است توضیحی در این رابطه دارید؟
امام جمعه وتمام مردم مریوان می‌دانند که عاملین این زنجیره ترور‌ها کسی نبوده جز خود کادرهای اطلاعات در مریوان، امثال کادرهای بومیشون یا نیروهای اسلامی که دست بالایی دراین زنجیره ترور‌ها داشتند.
بعد از دستگیری نیروهای اتحاد که خود امام جمعه هم دراصل یکی از عاملین دستگیری نیروهای اسلامی بوده. بعد از دستگیری ان‌ها درکردستان به خصوص درمریوان یک دونه گلوله هم شلیک نشده است و همه مردم بومی منطقه به این نتیجه گیری رسیده‌اند که عوامل اداره اطلاعات دراین ترور‌ها دست داشتند.
حدود صد و سی چهل نفراز افراد بومی وغیربومی درکردستان و به خصوص درمنطقه مریوان توسط عوامل اداره اطلاعات ترورشدند. وجمهوری اسلامی می‌خواست رسوایی که خودشان به باراوردند را به زانیار و لقمان نسبت دهند.
موضع امام جمعه مریوان در خصوص پرونده زانیار و لقمان مرادی چیست؟
در این سناریویی که وزارت اطلاعات واسه زانیار ولقمان درست کرده امام جمعه نقش اساسی داشته است بر اساس آخرین نامه‌ای که زانیار و لقمان مرادی در زندان نوشته‌اند امام جمعه در جلسه‌ای که با این‌ها داشته گفته «بیایید به خاطر مصلحت قتل رابه عهده بگیرید. قول شرف می‌دم که در عرض ۲۴ ساعت ازادتون کنم.» اون‌ها هم به خاطر اینکه قبل از آن در وضعیت شکنجه تهدید به تجاوز جنسی استعمال بطری نوشابه و از این جورچیز‌ها قرار داشتند مجبور به اعتراف ساختگی شدند درصورتی که زانیار و لقمان نه با اسلحه سر و کار داشتند و نه بینش سیاسی داشتند.
شما پیش‌تر در گفتگو با رسانه‌ها بازداشت زانیار و لقمان را نوع گروگانگیری برای بازداشت خودتان اعلام کردید می‌توانید در این خصوص توضیح دهید؟
تقریبا ۱۵ روز قبل از بازداشت زانیار من در خاک عراق هدف ترور نافرجام ماموران اعزامی جمهوری اسلامی قرار گرفتم و بعد از ۹ ماه بی‌خبری از زانیار شبکه جاسوسی «پرس تی وی» مستندی در رابطه با بازداشت زانیار و لقمان پخش کرد درصورتی که همه این‌ها بی‌اساس وبی پایه بوده نه مدرکی گرفتند ونه سلاحی. واگر شما رنج نامه زانیار ولقمان را خونده باشید این نوع سناریو سازی که واسه این بچه‌ها درست کردند بهشون پی می‌برید.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar