onsdag 19. desember 2012

کاشتن درخت کریسمس در اعماق اقیانوس در اعتراض به سرکوب مسیحیان


 یک نوکیش مسیحی ایرانی بهمراه تیم خود در اعتراض به «محدودیتهای شدید مذهبی و جفا بر نوکیشان مسیحی» و در حمایت از حقوق تمامی جفادیدگان عقیدتی، در حرکتی نمادین درخت کریسمس را در رکوردی تازه در اعماق اقیانوس آرام قرار دادند.

به گزارش «محبت نیوز» «محمدرسول باقریان» هموطن ایرانی و از نوکیشان مسیحی است که در جزیره بالی در کشور اندونزی ساکن است. آقای باقریان در سال ۲۰۱۰ پس از افزایش فشار و تهدید نوکیشان مسیحی توسط جمهوری اسلامی که در آن زمان منجر به بازداشت بیش از ۷۰ نفر از نوکیشان مسیحی در سراسر کشور شده بود، مجبور به ترک ایران گردید و تن به تبعید اجباری داد.
چندی پیش ایشان طی یک اقدام نمادین در اعتراض به «محدودیتهای شدید مذهبی و جفا بر هم‌کیشان و نوکیشان مسیحی» در برخی از کشورهای جهان علی الخصوص ایران به همراه یک گروه پشتیبان که متشکل از اعضایی با آئین‌های هندو، بودائی، مسیحی و مسلمان بودند درخت کریسمس ی را در عمق 37 متری اعماق اقیانوس آرام قرار دادند تا با این حرکت سمبلیک ندای اعتراض خود را به گوش جهانیان برسانند.
در پایان «بیانیه ای» توسط کلیه مشارکت کنندگان و سازمانهای ناظر (عفو بین الملل، وورلد رلیف و شبکه تلویزیونی بالی) به امضا رسید که پس از ارسال آن به دیگر کلیساهای سراسر اندونزی و جمع آوری امضاهای بیشتر به دفتر حقوق بشر سازمان ملل واقع در نیویورک ارسال خواهد گردید.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar